”Lögner / Osanning” (15/2-3/3) – Mia Ålhals

älhalDet var till Bill Johnsons Bethel Church som en viss ”Herren” visat hur Simon Ådahl och Örjan Armgren hämtat sin profetiska ”smörjelse” därifrån,Bill Johnson minsann inte lade händerna på Simon och Örjan 2009 precis det som Simon Ådahl menar med sin ”Du duger”-kristendom, och som han vill sprida bland svensk kristenhet.Skillnaden på S-E Sköld och Simon och Örjan är att de åker runt och förmedlar irrlära.Dessutom är Simon Ådahl den svenske evangelist som reser mest under ett år Jag är inte intresserad av Simon och Örjan som personer, skillnad på maningar herr Ådahl och Armgren får, när de talar om för ofrälsta människor, vart de ska åka på semester, vilken hobby de ska syssla med och vilken de ska rösta på i valet. Det är inte Bibelns Den Helige Ande som manar dem att komma med sådana spådomar.I ett möte berättar Örjan att Herren säger till honom att han ska vittna om ängeln i Hörby. Örjan att vi står inför en invasions-tid av änglar från Herren och vi är redan nu inne i den tiden Den samlande bilden av herrarna Ådahl och Armgrens utsagor, är att DE INTE håller måttet och ska betraktas som HERESIER enl. GUDS ORD. Örjan Armgrens likbön Guds Ord ger INGET GODKÄNNANDE för utombibliskt beteende även Örjan så gärna vill det.Intressant att se hur den 99%-iga goda råttgifts-maten som Simon Ådahl o Örjan Armgren åker runt och serverar svensk kristenhet, hur den så effektivt sköljer ner det 1%-iga giftet och mottagarna gapar glatt och sväljer. videon med Örjan Armgrens vittnesbörd som varit uppe här på forumet och jag har speciellt fokuserat på Örjans tilltal från en sk. DHA som han tar upp ca. 15 ggr i videon. Det är ängla-kristendom som Örjan talar om, som kommer att skölja över svensk kristenhet. Jag förnimmer att den DHA som Örjan pratar om ABSOLUT INTE är Bibelns DHA, för så glättigt behandlar man inte Bibelns DHA.Simon Ådahl och Örjan får ofta hälsningar från sin Gud genom elektronisk apparatur som sms i mobilen, och i videon berättar Örjan att han och Simon får uppleva att en ängel sitter i deras bil, och ängeln ger dem båda en kram. Den kristendom som Simon Ådahl och Örjan Armgren sysslar med är NEW AGE till 100%, som är listigt uppblandad med vanlig kristet vokabulär. Jag vill VARNA ALLA för deras variant Mitt intresse ligger i vad Guds Ord har att säga om Simons nuvarande profetism. Jag tycker du ska lyssna till vad den Bibelförankrade Zac Poonen En annan som har funderingar kring 1.Joh.4:1-3, är Örjan Armgren, som börjar bra i videon för att sedan landa, efter att ha ”blivit ditslängd av Herren”, i famnen på en av de största falska profeterna i vår tid, Bill Johnson / Bethel church.Örjan Armgren i sitt vittnesbörd på YouTube och menar då underförstått på, att han och Simon Ådahl inte är falska profeter eftersom de båda bekänner Jesus.Jag har inte uttalat ofördelaktiga omdömen ang. Simon Ådahls och Örjan Armgrens personligheter. Det som väcker mitt intresse, eftersom dessa herrar är offentliga personer inom svensk kristenhet, är hur deras verksamhet och förkunnelse håller måttet inför Guds Ord Det är på det området, som herrarna S.Å och Ö.A, brister med RÅGE i jämförelse med GUDS ORD:s ,t.ex profetiska verksamheter. Enligt Guds Ord, Zac Poonen och mig så är Simon Ådahl och Örjan Armgren två FALSKA profeter inom svensk kristenhet följande video med Bill Johnson och Örjan Armgren, när de ”soakar” el-stötar från samma tranceformator Tydligen är det lik-ström grabbarna får i sig eftersom Örjan får lust att ”soaka/be” för sina döda släktingar och Bill Johnson ”soakar” kraft på gravstenarna därhemma. menar Axberg på, att det är EXAKT SAMMA HELIGA ANDE som talar genom Simon Ådahls profetiska verksamhet, när herr Ådahl om för ofrälsta vart de ska åka på semester, vad de ska ägna sig åt för hobbies och vem de ska rösta på i borgmästarvalet.min uppgift är att fokusera på det 1%-iga giftet medans t.ex anhängarna till Simon Ådahls kristendom slukar i sig samma 1% och sköljer ned det med de andra 99 procenten.Zac Poonen på 16 minut och som passar ypperligt i denna diskussion om Simon Ådahls kristendom. konfronterar Simon Ådahls kristendom och jämför det med Guds Ord. Då håller inte herr Ådahls spådoms-kristendom. överbevisar med fakta från Guds Ord, Simon Ådahls spådomskonster inte har någon täckning för sin spådoms-verksamhet i Guds Ord,förutom hos Spåflickan i Apg.15:17,Zac Poonen beskriver kännetecknet på falska profeter och Simon Ådahl och Örjan Armgren passar till 100 % in på den beskrivningen.Simon Ådahl klyver sysslar med ordklyveri ang. Joh.21:25. Precis så låter resonemanget hos Simon Ådahls och Bethel Church:s anhängare” SNACKA om att RÅTTGIFT till 99 % är GOD MAT.Här får vi det färskserverat på ett fat i form av utdrag ur Simon Ådahls bok. Det är denna ARSENIK Simon Ådahl försöker sprida bland svensk kristenhet. Sedan är det intressant ang. S.Å:s ordmarkör ”Du duger”. Det var i det syftet Simon och Örjan åkte till Bethel Church USA, för att få vara med om den ”profetiska smörjelsen” och de hamnade verkligen i extasDet är exakt denna ”profetiska ande” som är det centrala i Simon Ådahls verksamhet och som han vill sprida bland svensk kristenhet. Örjan Armgren beskriver extasen Precis så gjorde vi med Simon Ådahls frus ”Matteus-besök” och gick då till Guds Ord och hamnade hos Jesaja.8:19 där det står, att vi inte ska fråga efter eller ta emot råd från de döda, punkt slut.Precis som ”Matteus-besöket”. Vad häftigt och fint det låter om man blandar in lite förlåtelse och en extraordinär Gud i det hela. Ok, om det inte direkt kan hittas i Guds Ord, kanske t.o.m är icke-bibliskt, men då kallar vi det bara för lite utombibliskt och hänvisar till Joh.21.25:”Ännu mycket annat var det som Jesus gjorde”.Precis så låter resonemanget hos Simon Ådahls och Bethel Church:s anhängare. Jag tycker det är intressant att se hur anhängarna av Simon Ådahls ”ut-ur-sammanhang”-kristendom kommer med just glada ”ut-ur-sammanhang”-tillrop i t.ex.det är extraordinärt och folk blir minsann frälsta och glada.Eftersom S.Å:s frus ”Matteus”-hälsning går tvärs emot Guds Ords tvåvägs-förbud gällande kommunikation med döda (inte fråga eller ta emot råd) så är denna hälsning demonisk.sådana ordmarkörer som Ådahls ”Du duger” och ”Gå med Gud” ingen annan funktion än att vrida fokuset bort från Bibelns Jesus och sätta det egna jaget i centrum.Precis som Simon Ådahl och Örjan Armgren så blandar du självklarheter med det ”extraordinära” Hur har herr S.Å lyckats undgå självklarheten man får lära sig som kristen redan från första början, det här med att förlåta. Han måste ha hört tusentals predikningar över ämnet under alla dessa år, och ändå har det inte sjunkit in utan det tarvas en ”ängla-manifestation” för ett ”uppvaknande”. Det skulle jag vilja kalla ”extraordinärt”.Det här kan tyckas vara ett raljerande över S.Å, men det är precis den tekniken av självklarheter, som paret Armgren & Ådahl använder i sin verksamhet, t.ex när Örjan Armgren i sitt vittnesbörd på YouTube säger till sin publik: – Och vet ni. Gud har inga begränsningar. Det går nästan som ett sus genom publiken och de tänker:- Wow, är det sant? Gud har alltså inga begränsningar! Fantastiskt!Eller när Simon sa till sin publik i Gävle januari i år:- Du dugerAtt du har mage att jämföra Det fantastiska Heliga Mötet på Förklaringsberget, mellan den största Profeten Mose och Jesus, med den taffliga ängla-visionen till en ofrälst tant i ett simpelt hotellrum! Det visar verkligen att du är under den falske profeten Simon Ådahls spiritistiska influens. Hans raljerande ”tala-in-i-profetior” hittar du inte i Guds Ord. Simon Ådahl tar emot råd från en död och vet du vad det är jo, det är en HÄNVISNING TILL SPIRITISM,

 

 

 

 

Annonser

2 reaktioner på ””Lögner / Osanning” (15/2-3/3) – Mia Ålhals

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s