Den fulla tanten – Heidi Baker

 

Heidi Baker är en av mina största förebilder – med enorm

mus

kärlek till Gud och människor förenar hon  karismatik, evangelisation” 

https://helapingsten.wordpress.com/2014/03/08/heidi-baker-kommer-till-sverige-i-maj

Micael Grenholm tycker att Heidi Baker ”förenar”, men jag vill mena att rätt ord för Heidi Baker är istället förorenar i denna video:

3 reaktioner på ”Den fulla tanten – Heidi Baker

  1. Othusiate Mmisis bok som han gav ut i omarbetad version 2014 som finns för gratis nedladdning. Ca 204 sidor bara man hittar det rätta stället på internet och det är http://www.revelationofheavenandhell.weebly.com klickar man på downloaf så kommer boken upp.
    Jag tror Gud ger uppenbarelser både om himmelen och helvetet.Om himmelen är den absolut största delen i nämnda bok.
    Ungefär 16-17 sidor av boken avser beskrivningar av helvetet.
    Jag brukar avråda människor om det inte är Guds vilja att läsa sådana berättelser. Då utgår jag från hur jag själv tänker. Man kan läsa den boken selektivt på det sättet att man hoppar över sidorna om helvetet. Men om Gud vill att människor ska läsa sådana berättelser är det en annan sak för i så fall är det väk rätt. För min del befarar jag att det är ångestskapsnde.
    Att jag skriver denna text under texten om Heidi Baker är för att i ett kortare textavsnitt i boken så beskrivs hur han i en syn är på en stadium och alla är full av Anden och så sker uppryckandet och ifortsättningen beskrivs uppryckandet som han får vara med om.
    Då jag omprövar påståenden som väktare har gjort så gör jag när det gäller detta också. Det kan ju finnas det som är äkta och på samma mäte kan människor som vill bli sedda också härma men sådan fejk motsäger väl inte att det danna kan finnas på samma möte. En väktare som är ute efter att leta fel kan förneka att det finns det äkta av att bli full av anden vilket jag tror är möjligt eftersom det på ett annat ställe står om skratt i anden i en av Mmusis berättelser.
    Att vara full i kristna möten har etablerats som en solklar avvikelse något som är fel utav väktare.
    Därför är det en intressant grund för förutsättningslös prövning man får genom Othusitse. Mmusis bok. Men allt ska ju prövas.

    • Hej Anonym!

      Din senaste kommentar slängde jag.

      Den handlalde om någon Othusitses syn på det här
      och det är jag inte intresserad av.

      Det ENDA INTRESSANTA
      är om sådana här fenomen
      STÅR ATT FINNA I GUDS ORD!
      DET ÄR DÄR VI HAR FACIT!

      Alla sådana här UTOMBIBLISKA FUNDERINGAR
      är jag
      EJ INTRESSERAD AV.

      FINNS DET INTE EXAKT I GUDS ORD
      SÅ ÄR DET SATANS VERK

      MVH Lennart.S

Kommentera

