En villo-lärare går igen

Den 29 juni 2015 skrev jag i ett inlägg här på bloggen:

Berdnt Isakssons hemsida tillåts villoläraren signatur ”Stefan” sprida sin UNIVERSALISM, vilken kan sammanfattas med Stefans egna ord som han skrev på Isakssons forum 2015-05-30 23:07:54:

”Eldsjön är en plats, där Guds andliga eld kommer att straffa, rena, korrigera, rätta, ändra, justera, försona och till slut frälsa alla människor som Gud inte frälser nu.” 

(https://levandetro.wordpress.com/2015/06/29/alpha-kursen-och-universalism-gar-hand-i-hand/)

Nio månader senare, 2016-03-27, tillåts ”Stefan” att fortfarande få sprida sin villolära på Isakssons hemsida och där han skriver:

Att gå förlorad innebär inte för evigt, utan man är inte med i den första skörden, och domen väntar dom som är eldsjön, som är Guds renande eld”.

När jag konfronterade herr ”Stefan” om han kunde visa något GUDS ORD som grund för sina fantasier om att ”eldsjön” skulle vara ett slags renande solarium, så kunde han GIVETVIS INTE DET!

Bara det enkla visar att det är villolära sign. ”Stefan” försöker förmedla.

Jag säger, som Bill Stenberg sa en gång:

– Demoner diskuterar man inte med. Dem kastar man ut.

7 reaktioner på ”En villo-lärare går igen

  1. Berndt Isaksson har skrivit på din hemsida i någon av artiklarna till vänster att du inte tycker om unken prestationsinriktad tro.

    Men Paulus skrev om ett tävlingslopp samt det står tron utan gärningar är död.

    Berndt kanske har en viss profilering som inte framkommer på så många ställen på hans hemsida, men som framkommer i hans formulering unken prestationsinriktad tro och den kanske motiverar att gallra vissa inlägg från mig och kanske från andra.

    Sände ett inlägg till honom i vilket jag kommenterade detta.

    • Hej Anonym,

      Det finns inget som heter trons gärningar
      alltså att det är tro + trons gärningar.
      Det är TRON som ÄR GÄRNINGEN.
      Se Joh.6:28-29

  2. Och ändå tillåter Berndt honom med vidöppna ögon att gång på gång återkomma med de mest hårresande inlägg på sin sida. Häpnadsväckande, minst sagt. De så kallade väktarna, inklusive Berndt själv bör ta sig i rejäl akt nu, för som trons försvarare finns det betydligt mer som behöver förbättras och ses över för att de ska uppfattas som trovärdiga vittnen och följeslagare till Jesus Kristus, känner nu att det är omöjligt att länka vidare till den sidan. Dessvärre och det är något som jag tycker är väldigt trist, och det är just detta att det idag råder en så fatal brist på riktigt kvalitativa kristna bloggar idag, dock finns ett och annat undantag, Christian Mölk, pingstpastor i Timrå, bloggar ofta och mycket bra. Aletheia, då? jovisst, ibland glimtar det väl till, men undrar jag om inte dess storhets dagar är över? Sen vet jag att Christer Åberg, har många läsare till sin hemsida,störst bland kristna bloggar/hemsidor så vitt jag kan se. Men i det fallet undviker jag tills vidare att uttala mig något i att ha någon som helst åsikt om den sidan, ibland säger tystnad mer än ord. Men i övrigt tycker jag som sagt det ser mycket tunt och innehållslöst ut.

    • Hej Tony!

      Ja, jag håller med dig
      att det finns inte så många bra kristna bloggar.

      Det verkar som om Berdnt Isaksson gillar Stefans Evangelium
      och jag tycker det är en skrämmande kommentar av Berdnt
      som visar en naivitet ang. Stefans villolära då han skriver:

      ”Så även om jag då personligen inte delar Stefans tolkning så vill jag ändå hävda att den inte är så ”udda” som de flesta av oss i detta forum tycker att den är. Han har med andra ord många som har samma eller åtminstone närliggande uppfattning om hur Bibeln ska förstås vad gäller läran om Evig frälsning/ Evig förtappelse att göra.”

      Berdnts bedömning ”inte är så udda” är verkligen hårresande.

      Enligt Stefan så har Gud skapat ONDSKAN och Djävulen som OND!

      Och Stefan förvrider Guds Ord så långt det bara går och han får fortsätta skriva sina kommentarer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      En sådan villolärare som sign. ”Stefan” ska ju bara slängas ut med huvudet före,’
      I Jesus Kristus Namn, AMEN!!!!!

      God Fortsättninjg Tony!

  3. Diskussionen verkar oändlig men skärselden i eldsjön är bara en tid…

    Berndts läsare lyckades få bort dem som bedömer efter vad Bibeln säger och kallar dem kallsinta för att ta upp bibelverser ich pröva budskap. Nu sitter de i stålbad med Stefan…:)

    • Hej Janne2!

      Jag log när jag läste du skriver:
      ”Diskussionen verkar oändlig,…men….

      Jag tycker samtalsforumet på Isakssons sida verkar vara en
      indikator på tillståndet inom svensk kristenhet.

      Signatur ”Stefan” går alltså tvärs emot Guds Ord i sina fantasier om sin ”eldsjö”
      och olika kommentatorer fortsätter att tjafsa med honom och han har en del kvinnliga beundrare
      som minsann tycker ”Stefan” är trevlig, bibelkunnig och rent av kärleksfull.

      Att Stefan går tvärs emot Guds Ord verkar inte bekymra B. Isaksson nämnvärt

      Jämför med vilket annat ljud i skällan det blev när S-E Sköld jämförde sin bok med Guds Ord
      Då stämdes det i bäcken rejält och S-E har t.o.m blivit avstängd,
      men det lär inte Stefan bli pga sin vänlighet.

      God Forts…..

Kommentera

