Skapa i mig, GUD, ett Rent hjärta – Ps.51:12

 

Saliga är de renhjärtade, ty de ska se Gud.

katharos kardia

En reaktion på ”Skapa i mig, GUD, ett Rent hjärta – Ps.51:12

  1. Jag kan tänka mig att denna kommentar inte publiceras. Men har jag sagt a kan jag säga b
    Jag hittar inte på detta. Sedan är det frågan hur man ska bedöma drömmen.
    Dagen efter att jag sände en kommentar hit i vilken jag i den senare halvan redogjorde för funderingar om motsättningar mellan två synsätt med bl s Sadu Sundar Selvarajd synsätt om uppryckandet och även hänvisade till http://www.escapeallthesethings.com/rapture-qualifiqations så hade jag en dröm på morgonen som var att jag förbredde en lektion och jag arbetade långsamt och var osäker om jag hade ett sant lektionsinnehåll. När jag var klar fick jag se ett facit och jag hade rätt.
    Sedan fortsatte jag med en lektion till och jag var osäker även denna gång.
    Men jag fick se facit igen och det var rätt denna gång också och så fick jag se en annan man som kom fram till samma lektionsinnehåll och han var ingen lärare i drömmen och jag var inte heller någon lärare i drömmen. Detta innebär inte ath jag är en lärare.

    Frågan är om denna dröm var mina egna fantasier eller om det var en information till mig om att jag hade rätt i den kommentar jag sände hit men även till Berndt samtalsforum och Kjells vad är sanning hemsida och ingen av de tre tog in min kommentar.

    Är det så här att hemsidor är ett sätt att marknadsföra sin egen uppfattning.
    Borde det inte hellre vara så att när man kommer tillsammans kan var och en bidra med något.

    Det är klart att felmotiv kan förekomma att framhäva sig själv men motsatsen mef en jantementalitet i för stor utsträckning blir väl heller inte bts

    Det är klart det kan vara mina egna tankar i drömmen men det är inte den enda möjligheten.

    Men jag vill inte föra ut fel lära så det får prövas om det är rätt eller fel.

Kommentera

