En kväll med Rådjur

Yes, yes, och åter Yes!

Ikväll träffade jag på min rådjurskompis för 11 gång och idag var avståndet ca. 30 m. Först stod han stilla, sen skuttade han iväg lite långsamt, stannade och stod och glodde på mig ett tag. Jag pratade lite lugnt med den och det kändes som om att den kände igen mig.

Tack Jesus!animal-784034__180

Sedan tog han två höga skutt, nästan som i ultrarapid och försvann lite stilla bort över ängen. Hans kompis var på ängen jämte och han skuttade efter den.

Jag ägnar denna sången åt min kompis:

Kommentera

