En kväll med 5 st. rådjur

12799314_878479075595789_8649479237916024837_n

Ikväll var det 4 st. rådjur på ängen och de stod och betade lugnt och stilla. Avståndet var ca 200 m och jag lyckades gå väldigt stilla i 200 m förbi innan de upptäckte mig när jag skulle klättra över ett staket. De skrittade stilla bort till hörnet av ängen där de stannade.

Glad i hågen gick jag vidare och efter 10 minut så jag något som rörde sig stilla utmed grusvägen 150 m framför mig.

Upp på vägen klev ett stort rådjur och den lunkade sakta över och in i skogen utan att ha upptäckt mig.

Ikväll fick jag då se 5 st. fina rådjur.

Tack för det Jesus!

Kommentera

