En bock i kanten – Rådjur med horn

Ikväll på min promenad stötte jag på min rådjurskompis för 14:e gång och han stod ensam på en mindre äng ung. 30 m avstånd. Jag gick på grusvägen jämte och närmade mig lite snett, men han stod kvar och höll mig under uppsikt.

Då upptäckte jag att han hade horn och han stod kvar lite längre än vad han gjort förut och glodde på mig.

Då började jag känna en viss rädsla dyka upp inom mig, så jag funderade på att vända om, för tänk om jag inkräktade på en hannes revir?

Men jag fortsatte lite stilla och då vände han om och tog och skuttade iväg in bland buskarna och jag kunde andas ut.

roe deer buck IMG_8667 lw

Kommentera

