Po ängen med rådjur

På min kvällspromenad stötte jag på mina rådjur för 16:e gång. 3 st. var på ängen till höger om grusvägen och han med hornen var på den vänstra ängen. De 3 skuttade iväg direkt när de såg mig, men bocken till höger stod stilla och glodde på mig en stund innan han lite långsamt skuttade iväg.Hmm, det händer inte så mycket i mina möten, mer än att vi får syn på varandra och sedan skuttar de iväg. Jag hann dock prata lite lugnande ord till bocken när han försvann.Jag funderar på om jag ska ta med mig lite mat till dem nästa gång?De kanske gillar digestive-kex?stock-photo-helsingborg-sweden-december-a-pack-of-mcvities-digestives-tea-biscuits-that-169457267

Kommentera

