Episod ur mitt liv – Keith Green

Igår var det grått väder och innan jag skulle ut på em-promenad så bad jag till Gud om lite sol.

Gud hör Bön!

och solen kom fram och sken under min promenix, men efter en o en halv tim så började det regna lite. Då bad jag till Gud om uppehåll åtminstone tills jag kom hem. Efter någon minut slutade det strila och uppehållet höll i sig i ca 30 min och efter att jag varit hemma i några minuter, så började det regna rejält.

På kvällen vid snark-dags så hade jag en stresskänsla inom mig, i mitt bröst, vid hjärt-trakten, och kände inte så mycket frid och blev förvånad, men tänkte att det kanske var någon andlig kamp på gång för någon människa eller också var det något fysiskt med mitt hjärta.

Jag bad GUD om rening i mitt hjärta och att Frid skulle infinna sig igen och efter ca. en kvart hörde GUD mig och den fridfulla balansen återställdes.

Tack Jesus!

GUD hör Sannerligen Bön.

Underbara ord och sång med Keith Green:

Kommentera

