Besvärlig intensiv Bön – Guds Ord

 

Han framställde för dem en liknelse, för att lära dem att de ALLTID BORDE BE, utan att förtröttas.  

Han sa:

”I en stad fanns en domare som inte fruktade Gud och ej heller hade försyn för någon människa.  I samma stad fanns ock en änka som åter och åter kom till honom och sa:

‘Skaffa mig rätt av min motpart.’  

Till en tid ville han inte. Men omsider sa han vid sig själv:

‘Det må nu vara, att jag inte fruktar Gud och ej heller har försyn för någon människa;  likväl, eftersom denna änka är mig så besvärlig, vill jag ändå skaffa henne rätt, för att hon inte med sina ideliga besök skall alldeles pina ut mig.’ ” 

 Och Herren tillade:

”Hör vad den orättfärdige domaren här säger.  Skulle då Gud inte skaffa rätt åt sina utvalda, som ropar till honom dag och natt, och skulle han inte ha tålamod med dem?  

Jag säger er:

Han ska snart skaffa dem rätt.

Men ska väl Människosonen, när han kommer, FINNA TRO här på jorden?”  (Luk.18:1-8)

Lämna en kommentar