Rådjur på äng – ”give me five”

Ikväll på min 2-timmes promenad, så träffade jag på rådjuren för 21:e gången. De som var närmast ca 35 m var råbocken och en hona jämte honom. Honan fick syn på mig först och stack direkt bortåt ängen. Råbocken fick sedan syn på mig, glodde några sekunder på mig och tog även han till flykten.roe-deer-98075_960_720

Längst bort på ängen betade 3 andra rådjur så sammanlagt var de 5 rådjur på ängen som jag såg.

Gud gjorde ”give me five” s.a.s haha2

give-me-five-6361474

Kommentera

