Guds ordning ang. görandet – Joh.14:12-14

 

Jag tycker Guds Ord i Joh.14:12-14 på ett suveränt sätt klargör Ordningen ang. görandet i vår relation till Gud som kristna.

– Den som tror på mig, HAN SKA GÖRA de gärningar som JAG GÖR, och ännu större än dessa SKA HAN GÖRA.

-aha, och hur går det till då?

-Vadhelst NI BER om i mitt namn, DET SKA JAG GÖRA, på det att Fadern blir förhärligad i Sonen.

Ja, om NI BER om något i mitt namn, så SKA JAG GÖRA DET.

Ett utmärkt exempel på det ur praktisk verklighet är från Joh.11:41, där Lazarus dör och återuppstår från de döda.

Jesus BER till Fadern och Fadern väcker upp Lazarus från döden.

 

Kommentera

