Kundalini-kristendom – i Stockholm okt 2016

 

Bethel Church-anhängarna Ben Fitzgerald och Heidi Bakers satsning på Europa går under parollen: Awakening Europe”awake

bens

 

12390980_1076719719018405_1038709273750624519_n

                                                              Ben Fitzgerald

 

 

Heidi Baker

Ben Fitzgerald menar på att Gud har talat till honom att sprida sin variant av kristendom till Europa, vilket jag tycker är ganska komiskt.

När jag tänkte efter, så tyckte jag mig minnas ord-markören ”awakening

och att jag hört det ordet i ett annat sammanhang.

Då slog det mig att precis den ord-markören är vanlig inom Kundalini-yogan t.ex ”Kundalini-awakening”.

Kundalini-kraften är något som väcks upp.

I denna video med Kundaliniexperten Nithyananda omnämns ord-markören ”awakening” 18 gånger:

Kommentera

