Ev.på G.

På gång på bloggen:

Jag brukar inte läsa tidningen Dagen så ofta på nätet

men av händelse råkade jag läsa om Simon Ådahls senaste påhitt,

där han letar efter blivande lärjungar att sända ut och som han kallar ”evangelister”.

Som jag tidigare visat på bloggen, så är det Bethel Churchs variant av kristendom, som Simon Ådahl åker runt i svenska församlingar och vill sprida.

Det som förvånar mig i detta, är att det inte verkar finnas någon pastor eller präst som står upp och varnar för Simon Ådahls verksamhet.

Jag tycker mig förnummit en tanke från Gud ang. det och det handlar om att de som skulle protestera har själva målat in sig i ett hörn och är bakbundna. Därför denna totala tystnad inom svenskt kristet ledarskap.

Egentligen har jag inte något större intresse i detta utan jag tänker som Sven Reichman sa en gång:

Vill människan synda på halv-fart, så kommer Gud se till att de syndar på helfart”.

Så jag får se om Gud vill att jag ska skriva mer i detta.

under tiden hälsar Simon själv:

 

Kommentera

