Heresi-jägare och Paul Crouch

Ibland när jag känner mig lite ”down” and ”out” och funderar på min uppgift i Guds Rike, så brukar mina tankar gå till nedan video med Paul Crouch och genast förstår jag vad Herren kallat mig till.

Paul Crouch var chef för tv-stationen ”Trinity Broadcasting Network” i USA, och som inrymdes i en pampig byggnad:

tri

stair

 

Varför är Paul Crouch så upprörd i denna video? Finns det något i huset som han inte vill visa för tittarna? Ett lik i kapellet kanske?

 

Deltagarna i videon står nedanför den trappa i TBN:s studio, som visas i bild ovan till höger.

Det som Paul Crouch inte vill visa för tittarna finns på ovanvåningen och ser ut så här:

q

Paul Crouch vurmade alltså för katolicism och var bl.a nere i Rom och kysste påve Johannes Paulus II:s hand:

p2

 

Bilderna har jag hämtat från bloggen http://alertsweden.bloggo.nu/

ur en video ”Babylonian Wine” med Roger Oakland

Kommentera

