MotBön – 1 Joh.3:8

 

Jesus Kristus uppenbarades alltså för att Han skulle göra om intet djävulens gärningar enl. 1 Joh.3:8.

När jag släckt ner datorn fick jag en påminnelse från demoniskt håll, som gav mig lust att tillkännage.

Nu i natt ska jag vara i bön, motbön som jag kallar det, inför det kommande amerikanska jippot på Friends Arena 28-30 okt.

Jag ska be Jesus Kristus att Han fortsätter sina gärningar som 1.Joh,3;8 beskriver, att Han kväser och utsläcker de demoniska makter som verkar genom bl.a Ben Fitzgerald och Heidi Baker:

  • Åh Herre och Gud, sätt stopp för de amerikanska demoniska villfarelse-demonerna som har tänkt manifestera sig nu till helgen i Stockhom.
  • Jag tycker det får räcka nu Herre med all amerikansk villfarelse som sköljt över Svensk kristenhet.
  • Jag ber dig Jesus, sätt Punkt för de demoniska makterna! AMEN!! I JESUS KRISTUS NAMN!!
3 reaktioner på ”MotBön – 1 Joh.3:8

  1. Fy skäms på dig Lennart…
    Gå ut och tjäna Guds ord än att förtala människor. Ingen blir frälst av detta.
    Skäms och åter skäms.
    Björn

  2. Vi instämmer i motbön mot villfarelsen som leder till ockultism. Herren leder oss här i Värmland att varna och förmana framför allt kristna? som alltför lätt dras in i new age metoder som tikva, frälsarkransen, zonterapi, mindfulness,- trolldomsbordet har många rätter. Det är kraft i Herren Jesu namn och Hans blod. Det är en andlig kamp och vi får be och uppmuntra varandra. I vår egen kraft klarar vi inte den onde men när Krisus Jesus leder oss genom Hjälparen, den Helige Ande, då blir det bra. Vi får då göra vad vi ska och Herren ger växten.

    • Hej Mats!

      Tack för din kommentar och deltagande!

      Jag blev verkligen uppmuntrad!
      Amen!

      Jag bor egentligen i Småland
      fast är just nu i Värmland (tillbaka till mina rötter)

      Gud Välsigne Dig Rikligen!

      Mvh Lennart.S

Kommentera

