Bota får inget beröm – Justin Peters

Bota får inget beröm av Jesus

Konungen ska säga till dem som står på hans högra sida:

– Kom, I min Faders välsignade, och tag i besittning det rike som är tillrett åt er från världens begynnelse.

Ty jag var hungrig, och ni gav mig att äta, jag var törstig, och ni gav mig att dricka, jag var främling, och ni gav mig husrum, naken och ni klädde mig, JAG VAR SJUK, OCH NI BESÖKTE MIG, jag var i fängelse, och ni kom till mig”. (Matt.25:34-36)

Många bland dagens karismatiska kristna menar att vi SKA gå ut och bota de sjuka, men det har Jesus inget intresse av.

Jesus säger:

– Jag var sjuk, och ni besökte mig.

Vill du få beröm av Jesus, så ska du inte gå ut och bota människor.

I videon förklarar Justin Peters varför: 

Kommentera

