En blind leder blinda – Julupprop

screen

– När vi talar som kyrkor så gör vi inte det som politiker utan vi gör det för att driva det kristna budskapet där en bärande tanke är att vi människor är skapta för att leva tillsammans, säger ärkebiskop Antje Jackelén.

2 reaktioner på ”En blind leder blinda – Julupprop

  1. TACK!
    Jag skriver MYCKET GÄRNA under på DITT INLÄGG!
    Jag kan också förstå att varenda en som inte skriver under på det s.k. juluppropet´, ställs inför ett svårt socialt tryck, ”är du kärleksfull,vilket hjärta har du egentligen,är du verkligen kristen?” osv.
    Detta,uppropet, är bland mycket annat, det lilla steget ”tillsammans i enhet” som kommer att leda till det ”önskvärda” total enhet(vi gör det tillsammans på de små stegens väg).Man utnyttjar en skapad hemsk situation(Syrien) för något annat bakomliggande syfte som man döljer. Detta som Jackelén tillsammans med Aborelius sa inför påvens besök (okt.2016 intervju i Dagen) att det är det slutgiltiga strävansvärda målet som jobbas för,alltså en ENHET. Denna enhet kommer att bli en plattform för Antikrist,( sa dom inte i samma intervju, men det är sanningen).
    Vi måste därför vara VAKSAMMA i denna tid!!
    JESUS säger:”Tror ni, att jag har kommit för att sända fred på jorden? Nej, säger jag er,utan splittringens ande” Luk.12:53. Även :2Kor.11:4

    Det SANNA bibliska evangeliet är till för ALLA människor.
    Joh.14:6: Jesus sa till honom;Jag är vägen ,sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.

Kommentera

