Dagens Hjälte – Stephen Jones

cc15388e-d9cd-4582-9d1b-369f28b8c2d0

Hemlöse Stephen Jones sprang runt och plockade spikar ur ansiktet på barn som var täckta av blod.

Nu är han en av flera som hyllas som hjältar efter attacken i Manchester.

Hemlöse Stephen Jones, 35, låg och sov utanför arenan när det small. När han sprang fram för att se vad det var möttes han av skrikande, gråtande barn täckta av blod. Det berättar han för ITV.

Det första han gjorde var att försöka torka bort blodet ur deras ögon.

De behövde hjälp. Jag vill tro att någon skulle komma och hjälpa mig om jag behövde den hjälpen, säger han.

Flera barn hade spikar och glasskärvor i sina ansikten och armar. Stephen hjälpte till att dra ut dem. Polisen har inte bekräftat vad det var för laddning som exploderade i självmordsdådet, men Stephen vittnar om mängder av spikar.

Kommentar:

Jag kommer aldrig att glömma de hemlösa jag mötte i London

 

 

 

Kommentera

