Katolicism – Den Största Förfalskningen

Katoliker tillhör inte Gud

Du kan inte tillhöra Gud och samtidigt tro på onda andars läror.

Katoliker tror på onda andars läror.

Den som vill tillhöra Gud måste lyda honom och tro på hans lära.

Katoliker lyder inte Gud och tror inte på hans lära.

Den enda vägen, den enda sanningen som leder till livet är Jesus Kristus

Jesus säger: Jag är vägen, sanningen och livet. Johannes 14:6

Jesus säger: Om ni älskar mig håller ni fast vid mina bud. Johannes 14:15 

Jesus säger: Den som inte älskar mig håller inte fast vid mina ord. Johannes 14:24

Jesus säger: Detta är kärleken till Gud: att vi håller hans bud. 1 Johannes 5:2

Läs mer på bloggen ”Alert Sweden”:

http://alertsweden.bloggo.nu/Katoliker-tillhor-inte-Gud/

Kommentera

