Centerfield – John Fogerty

På bönemötena när jag var nyfrälst, så brukade de be för de ”avsidestagna”.Jag visste inte vad det betydde då, men jag tyckte det lät vackert.

Ibland låter Gud en kristen vara avsidestagen av olika skäl t.ex sjukdom arbetslöshet eller något annat och sedan när man kommer tillbaka, är man fylld av ny kraft och glädje och då är det:

new grass on the field”

Jag tycker denna sång beskriver den känslan jag har i en sådan stund och min text till denna låt blir:

Put me in there Lord

I`m ready to pray, today

Put me in there Lord

I´m ready to pray, today

look at me, I can be,

your Centerfield

Kommentera

